Twintig procent winst door design

Categoriën:Design, NieuwsTags: , ,

Een nieuw product levert bijna 20% meer op als er bij de ontwikkelingsfase veel aandacht wordt besteed aan design. Dit blijkt uit het wetenschappelijk onderzoek ‘Effectiviteit van Design’, dat eind 2010 gepubliceerd werd in opdracht van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). Okee okee, niet geheel vers van de pers, maar wel nog steeds actueel! Het onderzoek werd uitgevoerd door de Erasmus Universiteit en de TU Delft. Vierhonderd managers van Nederlandse bedrijven in de goederenproducerende en de dienstverlenende sectoren namen deel aan het onderzoek.

“We hebben nu met wetenschappelijk, onafhankelijk onderzoek de economisch-commerciële waarde van design kunnen bewijzen”, aldus Tom Dorresteijn, voorzitter van de BNO en initiatiefnemer tot het onderzoek. “Meer aandacht voor design bij bedrijven verhoogt financiële prestaties en belevingskwaliteit van hun producten.”

Download ‘Effectiviteit van Design’

bron: Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers

U kunt niet op dit bericht reageren.

© Copyright - Picard - Merkmeesters