Veel leuk werk voor Directzorg

Categoriën:Nieuws

Onze klant Directzorg timmert goed aan de weg. Sinds enige tijd zijn zij in het bezit van het Prezo Gouden Keurmerk in de zorg en is er een zesde vestiging geopend in Den Haag. Ondertussen bouwen wij samen met Directzorg verder aan de goede naam die zij inmiddels hebben opgebouwd. Zo werken we momenteel aan de Social Media presence van Directzorg, ontwikkelen we een nieuwe recruitmentcampagne en werken we samen met de diverse vestigingen aan een folderlijn die Directzorg als geheel en de vestigingen in het bijzonder onder de aandacht brengt.

We houden jullie op de hoogte!

Nieuwe opdracht voor VNCI

Categoriën:Nieuws

Voor onze nieuwe klant VNCI (Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie) gaan wij een interactief Jaarverslag ontwikkelen! De voorbereidingen zijn in volle gang en de eerste creatieve ideeën beginnen te borrelen…

Over de VNCI

De Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) is ruim 90 jaar de branchevereniging van de chemische industrie in Nederland. In de keten van grondstof tot eindproduct vertegenwoordigt ze de bedrijven die met behulp van chemische processen hun producten maken. Ze wil optimale voorwaarden creëren voor de chemische industrie, zodat functioneren, groei en kwaliteit worden bevorderd.

» website VNCI

Succesvol social media implementeren

Kunt u mij helpen? Ik wil volgende week graag een twitter account met 1.000 volgers!

Het zal je misschien verbazen hoe vaak wij deze vraag voorbij zien komen. Een tikkeltje gedesillusioneerd gaat men soms met ons antwoord weer naar buiten: het succesvol implementeren van social media binnen je organisatie kost gemiddeld 2 tot 3 jaar. Dit betekent dan ook dat de ROI (Return on Investment) een langere adem nodig heeft dan we van de traditionele manier van marketing bedrijven gewend zijn. Loont het dan wel de moeite om in dit onzekere avontuur in te stappen? Lees meer

Bedankt voor alle mooie momenten in 2012!

Categoriën:Nieuws

We hebben het weer geflikt: ondanks flinke economische tegenwind samen met u zorgen voor een storm aan effectieve communicatie. Door vooruit te blijven kijken en te innoveren hebben we dit jaar zelfs ons 10-jarig jubileum mogen vieren. Zonder het door u gestelde vertrouwen in ons was dit zeker niet mogelijk geweest.

We willen u hartelijk danken voor de prettige samenwerking. Wat ons betreft vormt 2013 de start van een nieuw creatief decennium, waarin wij sterk als altijd voor u klaar zullen staan.

Het Picard team wenst u prettige feestdagen en een sterk 2013.

Wij zijn gesloten van 24 december t/m 1 januari.

Optimaal rendement uit je online content

Je voorziet je volgers op twitter met een gezonde regelmaat van interessante tweets. Op je facebook pagina ontstaan goede inhoudelijke discussies onder je fans, waar je adequaat op reageert. Op LinkedIn deel je je ervaringen in een aantal branche gerelateerde discussiegroepen en stel je diverse relevante vragen. Kortom, je bent lekker bezig op social media. Toch?

Als bedrijf aanwezig zijn op Social Media doe je natuurlijk niet voor de lol. Het kost immers veel tijd. Je wilt uit je groeiende community leads genereren. Het aantal downloads van je brochure moet omhoog. De telefoon moet rinkelen om een oriënterend gesprek in te plannen. Online volgers moeten hun ware gezicht laten zien op locatie. Maar hoe krijg je je community zo ver? En belangrijker nog: hoe krijg je duidelijk overzicht in al je Social Media activiteiten?

De Gouden Social Media driehoek

Wij doen al geruime tijd onderzoek naar de diverse tools die beschikbaar zijn in de race om de online klant. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer, maar na veel testen, vallen en opstaan hebben wij een top 3 samengesteld die wat ons betreft een gouden driehoek vormt. Buiten beschouwing laten wij hier je eigen website. We gaan ervan uit dat die al optimaal is ingericht om je marketingdoelstellingen te halen.

Mailchimp – optimale controle over je nieuwsbrieven

Mailchimp is een gratis webprogramma waarmee je professionele commerciële mailings kunt versturen. Makkelijker wordt email marketing niet. De layout is helemaal te stylen naar je eigen huisstijl, er is aan alle SPAM regelgeving gedacht en het systeem geeft zelfs suggesties ter verbetering van de invulling van bijvoorbeeld je onderwerpregel. Is je nieuwsbrief gereed, dan kun je deze heel eenvoudig linken aan je twitter- en facebook accounts, zodat ook deze communities direct op de hoogte worden gebracht van je laatste nieuws en aanbiedingen. Bekijk vergaande statistieken als click-rates, open-rates, link-clicks et cetera. Leer hiervan en pas deze kennis toe in je volgende nieuwsbrief.

» Mailchimp – Easy email marketling

MarketMeSuite – je sociale inbox

MarketMeSuite koppelt al je social media kanalen aan één sociale inbox. Letterlijk. Iedereen is vertrouwd met de layout van een email programma, en juist daar zit de kracht van dit programma. Voer real time zoekopdrachten uit en vindt leads. Markeer een tweet of een facebook mention ook daadwerkelijk als lead waardoor deze in een aparte ‘lead-inbox’ verschijnen. Zend berichten vanuit MarketMeSuite naar al je social media kanalen of een selectie ervan, zonder te hoeven switchen tussen de platformen. Later verzenden? Geen probleem met de duidelijke schedule-functie. Nog mooier wordt het met de Smart inbox functie: ben je bijvoorbeeld benieuwd welke van je onderwerpen het meest geretweet worden en door wie? Welke onderwerpen het beter doen op facebook of twitter? Simpel: maak er een smart inbox van en alle gerelateerde berichten vullen automatisch deze inbox.

MarketMeSuite vist in dezelfde vijver als bijvoorbeeld Hootsuite en Tweetdeck, maar gaat naar ons idee veel slimmer om met zoekopdrachten en leadgeneratie. Bovenal excelleert MarketMeSuite in een rustige, prettig ogende interface.

» MarketMeSuite – Inbox for Social

Crowdbooster – meten is weten

Crowdbooster biedt social media analytics met suggesties en tools die je helpen het maximale uit je online aanwezigheid te halen. Crowdbooster laat je via een mooie grafiek zien hoe je tweets en posts het doen. Wat is het bereik van je berichten en hoe vaak worden ze bijvoorbeeld geretweet? Ook krijg je inzicht in de groei van je community per week, per maand of vanaf het allereerste begin. Wie zijn je meest invloedrijke volgers en wie retweeten jouw berichten het meest? Door je community te analyseren en je onderwerpen te toetsen met gelijksoortige onderwerpen, kan Crowdbooster je ook nog adviseren in de beste tijd om berichten te posten. Kortom: een handige tool die duidelijk inzicht geeft in (het succes van) je online aanwezigheid.

» Crowdbooster – Measure and optimize your social marketing

Zelf ervaring met deze of andere goede online marketing tools?

Laat het ons weten! We blijven nieuwsgierig en op zoek naar nieuwe oplossingen.

Social Media Hot Topics 2

Het is vrijdag, nog één dag aan de arbeid en we kunnen ons weer opladen voor een nieuwe week. Voor vanmiddag, zo vlak voor de VrijMiBo, serveert Picard alvast wat fingerfood in de vorm van de nieuwe Social Media Hot Topics, deeltje twee. Enjoy! Lees meer

Social Media Hot Topics

Dat Social Media hot is weet je nu vast wel. En dat je er bedrijfsmatig veel voordeel mee kunt behalen zal ook niet geheel nieuw zijn. Maar wat gaan die ontwikkelingen hard zeg. Pittig om bij te benen? Picard komt je graag tegemoet. Daarom geven we deze week een overzicht van de meest in het oog springende tips en ontwikkelingen op het gebied van diverse Social Media platformen. Ready? Steady… Braincandy!

Gratis eBook ‘How to attract customers with Facebook’

Leer hoe je de ROI van je Facebook activiteiten hunt verhogen en hoe je leads hunt genereren met je online campagnes. Lees meer »

Pinterest inzetten voor je bedrijf

Hoe kun je als bedrijf creatief en effectief gebruik maken van Pinterest? En… is jouw type bedrijf wel geschikt om Pinterest te gebruiken? Lees meer »

Facebook fans zijn geen community

Leer van Community Expert Richard Millington het verschil tussen fans/volgers en een echte community. Lees meer »

Contentmarketing & SEO: een stappenplan

Volg dit stappenplan voor het behalen van een optimaal resultaat op het gebied van linkbuilding en beter vindbaar zijn. Lees meer »

 

 

 

Ik zit op Linkedin, en nu?

Categoriën:Nieuws, Social Media

Veel professionals hebben inmiddels een zakelijk netwerk opgebouwd op LinkedIn. Netjes met een profiel op 95 à 100%. Mooi zo. En nu? Lees meer

Een halve bezetting is het hele werk

Categoriën:Nieuws

Van maandag 23 juli t/m vrijdag 3 augustus draaien we onder een halve bezetting, maar…

Onze dienstverlening gaat onverminderd door.

Vanaf maandag 6 augustus staan we om 08.00 uur weer met volle bezetting voor u klaar.

Wij wensen u alvast een prettige vakantie!

Het Picard team

Help mij mijn droom te verwezenlijken

Categoriën:Nieuws

Groene en Glossy Beleving

Ik ben één van de zeven halve finalisten van ‘Moeders met lef’, een wedstrijd waarin de meest ondernemende moeder kans maakt op een winkelpand in Spijkenisse-centrum zonder huurkosten voor de periode van een half jaar.

Mijn winkelidee is een ‘experiencestore’ waar natuurlijke cosmetica met een filosofie kan worden ervaren in brede zin; voelen, ruiken, proeven!

Alvast bedankt!

http://youtu.be/Ky8Mm4zBOfU

© Copyright - Picard - Merkmeesters